Fyziodomov.sk

Najnovšie články

Najlepšie spôsoby ako sa zbaviť bolesti chrbta

Bolesť dolnej časti chrbta (resp. bolesť krížov) je jedným z najčastejších dôvodov prečo ľudia navštevujú fyzioterapeuta. Počas života postihuje bolesť krížov takmer 60 – 80 % ľudí. Niektoré štúdie ukázali, že až 23 % dospelých na svete trpí chronickými bolesťami krížov.

Ako rozdeľujeme bolesť chrbta podľa dĺžky trvania ?

Bolesť dolnej časti chrbta sa zvyčajne kategorizuje do 3 podtypov: akútna, subakútna a chronická

Najlepšie spôsoby ako sa zbaviť bolesti chrbta
Chronické obštrukčné ochorenie pľúc (CHOCHP)

V dnešnej dobe kedy riešime iba covid sa zabúda na iné nebezpečné ochorenia ktoré poškodzuju Vaše pľúca. Podstatné je zachytiť ochorenie včas. Ako sa CHOCHP prejavuje a kedy je potrebné ho riešiť ? Prečítajte si viac v článku od MUDr. Marta Hájková, CSc., pneumologička z nemocnice Ružinov v Bratislave.

Ako sa zbaviť bolesti krku ?

Bolesť krku je v dnešnej dobe jedným z najčastejších problémov. Svaly krku namáhate zlým držaním tela – či už sa nakláňate nad počítačom, hrbíte sa nad pracovným stolom alebo sa dlho pozeráte do telefónu. Bolesť krku sa pohybuje od malých a ľahko ignorovateľných až po mučivé a zasahujúce do každodenných činností, ako je schopnosť obliekať sa, sústrediť sa alebo spať. Niekedy

Ako sa zbaviť bolesti krku ?

Detská fyzioterapia

Fyzioterapia pre deti – v čom je iná ?

Pediatrickí fyzioterapeuti sú fyzioterapeuti, ktorí sa špecializujú na prácu s deťmi od narodenia a počas detstva a dospievania. Podstupovanie detskej fyzioterapie má značné výhody, ktoré môžu dieťaťu prospieť nielen fyzicky, ale aj psychicky. Pomoc deťom s fyzioterapiou je úplne odlišná od pomoci dospelým, a to z anatomického, fyziologického a psychologického hľadiska.

Postcovidový syndróm a dychové cvičenia

Mnoho ľudí aj po prekonaní ochorenia COVID-19 môže trpieť trvalými ťažkosťami resp. post-covidovým syndrómom. Čo to znamená a ako Vám môžem pomôcť fyzioterapiou a rehabilitáciami ? Prečítajte si viac

Najčastejšie príznaky

Medzi najčastejšie pretrvávajúce príznaky patria:

• Únava alebo slabosť.
  • Bolesti tela.
  • Lapanie po dychu.
  • Problémy so sústredením.
  • Bolesť hlavy.
  • Bolesť svalov alebo kĺbov.
  • Slabá vytrvalosť alebo žiadna schopnosť cvičiť.
  • Problémy so spánkom.
  • Gastrointestinálne symptómy.
  • Úzkosť alebo depresia.
  • Búšenie srdca.